Waarom elke winkel WIFI zou moeten aanbieden!

Wanneer je in Amerika naar Target gaat om je inkopen te doen, kun je eenvoudig gebruik maken van hun WIFI netwerk om je databundel te sparen. Hetzelfde geldt trouwens als je gaat shoppen bij Macy’s en vrijwel elke andere keten. Een goede service van de winkelketens die hun veel geld op levert!

Waarom? Omdat deze service een schat aan data oplevert. Tegenwoordig heeft vrijwel iedereen een smartphone bij zich waarop WIFI default aan staat. Deze telefoon kijkt zeer regelmatig welke WIFI netwerken beschikbaar zijn. Op het moment dat de telefoon dit doet, wordt deze door het WIFI netwerk opgemerkt. Wanneer men dan bijvoorbeeld een WIFI netwerk van Cisco heeft kan de telefoon, lees persoon, worden gevolgd.

Marketeers krijgen vervolgens informatie (anoniem) over het aantal personen dat een winkel bezoekt, met welke frequentie en wanneer men een winkel bezoekt en misschien wel het belangrijkste, welke route bezoekers in de winkel nemen. Op basis van deze laatste informatie kan de indeling van de winkel worden geoptimaliseerd om de omzet te verhogen.

Big Data Analyse en klantinformatie

Bovenstaande is dus mogelijk als men niet is ingelogd op het WIFI netwerk. Wanneer je gebruikers laat inloggen met bijvoorbeeld een email adres of via Facebook kan men gebruikers van het netwerk identificeren. Wanneer je dit koppelt met bijvoorbeeld klantenkaarten en locatie informatie, dan krijgt de gemiddelde marketeer toch wel een enorme smile 😀 op zijn gezicht. De klantinzichten die je dan krijgt zijn zeer waardevol. Door de inzichten te vertalen in marketingactie, gepersonaliseerde aanbiedingen etc. gaat de omzet gegarandeerd omhoog.

Puur Data levert een Data Analyse oplossing voor het Wireless Cisco CMX systeem. Met Cisco CMX heeft u een krachtige Wifi netwerkomgeving waarmee u bijvoorbeeld bezoekersstromen op uw locatie in kaart kunt brengen. Klik hier om meer informatie te lezen over deze oplossing.

 filler Big Data Analyse