Big Data, de belangrijkste uitdagingen

Big Data is een begrip wat u waarschijnlijk regelmatig tegen komt. Er bestaan verschillende definities van, maar de meest gebruikte is die van Gartner: “Big Data is information of extreme size, diversity and complexity and is everywhere.”

Dit klinkt allemaal mooi, maar hoe kan deze informatie u betere inzichten geven en uiteindelijk daardoor concurrentie voordeel? Wat zijn de business kansen en wat zijn de kosten om deze te realiseren? Om een goede strategie rond Big Data op te zetten zijn er drie belangrijke punten die u helder moet hebben. Wij hebben deze punten kort voor u beschreven.

Informatie strategie

Begin met het opzetten van een strategie rond informatie. Zorg ervoor dat duidelijk is op welke manier ‘Big Data’ kan bijdragen tot strategische besluitvorming. Op welke manier levert de investering in het ontginnen van Big Data de beste ROI op.

Data analytics

De honger naar informatie wordt steeds groter. Op welke wijze gaat u zorgen dat er gefundeerde beslissingen kunnen worden genomen op basis van zowel intern beschikbare data als extern beschikbare data. Het gebruiken en combineren van gestructureerde en ongestructureerde data.

Enterprise information management

Op het moment dat u analyses kunt maken heeft u zeer krachtige informatie tot uw beschikking. Denk na over wie er toegang gaat krijgen tot deze analyses en informatie.

Op de website van Gartner kunt u uitgebreidere informatie vinden over dit onderwerp.

Big Data en Puur Data

Puur data kan u helpen bij het opzetten van een strategie rond Big Data. Daarnaast leveren wij een oplossing in de vorm van een appliance die het mogelijk maakt om zeer snel tot resultaat te komen. Bij een normaal traject duurt het al snel een jaar voordat u resultaat kunt zien. Puur Data kan binnen een maand resultaat laten zien. Neem contact op voor een afspraak zodat wij u kunnen vertellen wat onze werkwijze is.